آموزشگاه موسيقي راه صبا آموزشگاه موسيقي راه صبا .

آموزشگاه موسيقي راه صبا

انجام مراقبه با موسيقي

دنياي پر سر و صداي امروزي آرامش را از جان و روحمان دور كرده است. راه‌هايي وجود دارد كه بتوانيد به آرامش بيشتري دست پيدا كنيد. يكي از بهترين روش‌هاي تقويت ذهن و به دست آوردن آرامش در زندگي امروزي، انجام مراقبه با موسيقي است. انجام اين كار نياز به آگاهي كامل دارد. ما شما را راهنمايي مي‌كنيم.

بسياري از افراد هستند كه با انجام فعاليت‌هاي ورزشي، گوش دادن به موسيقي، مراقبه و يوگا و … سعي مي‌كنند افكار خود را نظم ببخشند. نظم بخشيدن به افكار نياز به تمرين و تكرار دارد. نتيجه آن را در برنامه آينده خود حتما مشاهده خواهيد كرد.

همانطور كه گفتيم مراقبه و موسيقي هر كدوم روش‌هايي هستند كه مي‌توانند آرامش را به ذهن پر تلاطم ما بازگردانند. اما تصور كنيد موسيقي را در هنگام انجام مراقبه گوش دهيم. مسلما تاثير آن بسيار بيشتر مي‌شود. در ادامه به شما نكاتي را مي‌گوييم تا بهترين نتيجه را براي انجام مراقبه به همراه موسيقي داشته باشيد.

اگر دوره‌هايي از آموزش موسيقي را سپري كرده باشيد، با قدرت موسيقي بيشتر آشنا هستيد و البته سبك‌هاي آن را مي‌شناسيد. هر سبك موسيقي مي‌تواند انرژي خاصي را به شنونده برساند. فكر مي‎كنيد براي انجام مراقبه بهتر است چه نوع موسيقي را گوش كنيم؟ با ما همراه شويد.

مراقبه چيست؟

مراقبه يكي از بهترين روش‌ها براي به دست آوردن آرامش ذهني است. يك كمد شلوغ را در نظر بگيريد كه طي چند سال پر از لوازم كهنه و قديمي شده است. زماني كه تصميم بگيريد كمد را بازبيني كنيد و وسايلي كه ديگر قابل استفاده نيستند را دور بريزيد، متوجه مي‌شويد كه كمد تا چه حد منظم مي‌شود. كارايي آن بيشتر مي‌شود و فضاي بيشتري هم در طبقات آن ظاهر مي‌شود.

ذهن هم مانند يك كمد پر از وسايل، نياز به بازبيني و نظم دارد. براي ايجاد نظم، بايد افكار كهنه را از ذهن بيرون كرد. با انجام اين كار ذهن خسته شما جان تازه‌اي مي‌گيرد و فضاي ذهن شما براي افكار نو سازماندهي و منظم مي‌شود.

تاثير مراقبه با موسيقي

براي انجام مراقبه، موسيقي به كمك شما مي‌آيد. موسيقي مي‌تواند روح شما را به پرواز درآورد و تا جايي پيش برود كه ديگر دغدغه‌هاي زميني خود را از ياد ببريد.

براي انجام مراقبه لازم نيست تمركز كنيد. شما تنها بايد نظاره‌گر باشيد. يك نظاره‌گر بدون تحليل. تنها به موسيقي گوش دهيد و به نفس كشيدن خود دقت كنيد. البته فرم بدني شما هم بسيار مهم است. شما بايد توسط يك مربي با تجربه مراحل آن را به خوبي بياموزيد.

بهتر است براي مراقبه، مكان مناسبي را انتخاب كنيد. در معرض رفت و آمد ديگران نباشيد و سعي كنيد فضاي مورد نظر آرام و بدون سر و صدا باشد. توصيه مي‌كنيم براي چند دقيقه تلفن همراه خود را خاموش كنيد.

چه سبك موسيقي براي مراقبه گوش كنيم؟

تكنوازي‌هاي پيانو و گيتار گزينه خوبي براي انجام مراقبه است. اين نوع موسيقي به راحتي قابل دسترس است. چند نمونه از آن را گوش دهيد تا متوجه شويد با كدام مي‌توانيد ارتباط بهتري برقرار كنيد.

امروزه موسيقي‌هاي زيادي به صورت بي‌كلام توسط نوازندگان معروف در دسترس است. اگر مراقبه را توسط مربي خود انجام مي‌دهيد، مي‌توانيد براي انتخاب موسيقي از او كمك بگيريد.

نكاتي براي انتخاب موسيقي و انجام مراقبه

براي مراقبه با موسيقي بهتر است به دنبال موسيقي‌هاي بي‌كلام برويد. زماني كه خواننده‌اي در موسيقي شروع به خواندن مي‌كند ذهن شما به كلمات و صداي او مشغول مي‌شود. اما اگر در هنگام انجام مراقبه در جاي آرام حضور داشته باشيد و به نواي موسيقي بي‌كلام گوش دهيد، ذهن شما قدرت بيشتري براي تمركز دارد.

دقت داشته باشيد كه موسيقي مخصوص مراقبه خود را در ديگر ساعات طول روز گوش نكنيد. اين موسيقي بايد مخصوص زمان‌هاي مراقبه باشد و نبايد شما را به ياد خاطره و اتفاقي بيندازد. چرا كه باعث مي‌شود در زمان مراقبه فكر شما به سمت اتفاقات و خاطرات مشغول شود.


برچسب: آموزش موسيقي در تهران،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۳:۳۵ توسط:norouzi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :