آموزشگاه موسيقي راه صبا آموزشگاه موسيقي راه صبا .

آموزشگاه موسيقي راه صبا

تاثير موسيقي در رانندگي

تصور كنيد، هنگام غروب است و شما با ذهني خسته سوار بر خودروي خود مي‌شويد تا به منزل برسيد. در شهرهاي بزرگ دور از انتظار نيست كه در ساعات پاياني روز در ترافيك بمانيد. يكي از راه‌هايي كه مي‌تواند خستگي شما را كاهش دهد گوش دادن به موسيقي در رانندگي است.

حتما برايتان پيش آمده كه ضبط خودروي خود را در خانه جا گذاشته باشيد. آن روز متوجه مي‌شويد كه مسير طي شده تا مقصد چقدر طولاني‌تر از روزهاي ديگر برايتان سپري شده است. موسيقي مي‌تواند صبوري شما را زيادتر كند و البته باعث شود انرژي بهتري داشته باشيد.
زماني كه خودتان نوازنده سازي باشيد، گوش دادن به موسيقي برايتان لذت‌بخش‌تر خواهد بود. اگر در پايتخت زندگي مي‌كنيد و دوره‌هاي آموزش موسيقي خود را در آموزشگاه موسيقي در تهران گذرانده باشيد، هم با ترافيك آشنا هستيد و هم با مفهوم موسيقي. اما چرا اين موضوع را گفتم؟ در ادامه بخوانيد.

ما در ادامه مي‌خواهيم برخي از نكات را براي گوش دادن به موسيقي در حين رانندگي به شما بگوييم. با ما همراه شويد.

تاثير موسيقي در رانندگي

شنيدن هر نوع موسيقي در رانندگي مناسب نيست

يكي از نكاتي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه متناسب با موقعيت و شرايط موسيقي در حين رانندگي گوش دهيد. زماني كه در ترافيك سنگين گير افتاده باشيد بايد صبر خود را بالا ببريد. گوش دادن به موسيقي‌هاي هيجاني مناسب اين لحظه نيست. بهتر است در ترافيك آرامش خود را با گوش دادن به يك موسيقي ملايم تكميل كنيد.

اما زماني كه قرار است با سرعت بيشتري در جاده حركت كنيد، گاهي بهتر است موسيقي‌هاي شادتر و هيجاني گوش دهيد. حتي براي جلوگيري از خواب‌آلودگي خود گاهي شعرهاي آن را بلند بخوانيد. چه اشكالي دارد؟ سطح انرژي خود را بالا ببريد تا زمان رسيدن به مقصد هوشياري خود را حفظ كنيد.

اگر به تازگي گواهينامه گرفته‌ايد

اگر هنوز تجربه كافي در رانندگي نداريد بايد به اصطلاح 6 دانگ حواستان به رانندگي باشد. بهتر است تا زماني كه تسلط كافي در رانندگي به دست نياورده‌ايد موسيقي در خودرو گوش ندهيد. اين كار مي‌تواند ميزان تمركزتان را پايين آورد.

شما در ابتداي كسب تجربه رانندگي نياز داريد با صداي اطراف در حين رانندگي هم آشنا شويد. حتي خبره‌ها مي‌گويند اين روزها بايد از صداي بوق خودرويي كه به گوشتان مي‌رسد، تشخيص دهيد كه چه خودرويي در حال عبور از كنار شماست. منظور ما از اين موضوع اين است كه اگر كاميون يا خودروهاي سنگين‌تري در حال عبور باشد بايد بيشتر احتياط كنيد.

اگر با كودكان همسفر هستيد، موسيقي پخش كنيد

رانندگي با خودرويي كه سرنشينان آن‌ها كودكان هستند، داراي حساسيت‌هايي است. آن‌ها درك كمتري از خطرات احتمالي در رانندگي دارند. براي جلوگيري از بي‌قراري آن‌ها مي‌توانيد موسيقي‌هاي مناسب سنشان را در خودرو پخش كنيد تا سرگرم شوند. بدين گونه از شيطنت‌هاي داخل خودرو كه منجر به حواس پرتي راننده شود، خودداري مي‌كنند.

علاوه بر اين بسياري از افراد هستند كه ابتكار بيشتري به خرج مي‌دهند و پنل‌هاي تصويري در خودرو نصب مي‌كنند. با اين پنل‌هاي صوت و تصويري در اختيار خواهيد داشت كه كودكان را بيشتر سرگرم مي‌كند.

موسيقي را با درجه صداي استاندارد گوش دهيد

درست است كه برخي از افراد هزينه‌هاي زيادي بابت دستگاه‌هاي پخش موسيقي براي خودرو پرداخت مي‌كنند، تا بتوانند موسيقي مورد علاقه خود را با صداي بيشتر از حد استاندارد گوش دهند. اما بهتر است بدانيد اين كار باعث بروز تصادف‌هاي زيادي براي آن‌ها شده است.
حتي اگر فردي به رانندگي و تمامي جاده‌هاي شهر هم تسلط كافي داشته باشد، يك لحظه خطا مي‌تواند آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري براي او ايجاد كند.

در خودرو موسيقي گوش دهيم يا خير؟

ما خطرات احتمالي را به شما يادآور شديم، اما همه اين خطرات در صورتي ايجاد مي‌شود كه گوش دادن به موسيقي از هوشياري شما در رانندگي كم كند.

گوش دادن موسيقي در رانندگي هم مزاياي خودش را دارد كه برايتان ذكر كرديم. بنابراين اگر نوع موسيقي و درجه صداي آن را به نحو احسن انتخاب كنيد، لذت رانندگي را برايتان چندين برابر مي‌كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۲:۳۸ توسط:norouzi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :