آموزشگاه موسيقي راه صبا آموزشگاه موسيقي راه صبا .

آموزشگاه موسيقي راه صبا

كداميك از آموزشگاه هاي موسيقي براي من مناسب‌تر است؟

آيا علاقه‌مند به يادگيري موسيقي هستيد ولي نمي‌دانيد براي انتخاب آموزشگاه مناسب بايد از كجا شروع كنيد؟ براي انتخاب آموزشگاهي كه قرار است درس موسيقي را در آن ياد بگيريد عوامل زيادي وجود دارد كه بايد به تك تك آنها توجه كنيد. همانطور كه مي‌دانيد آموزشگاه‌ها و مدرسه‌هاي موسيقي متعددي در شهرهاي بزرگ به خصوص تهران وجود دارد. اما كداميك از آنها بهترين آموزشگاه موسيقي در تهران است؟ براي دريافت پاسخ اين سوال و معيارهايي كه بايد در زمان انتخاب آموزشگاه هاي موسيقي به آنها توجه كنيد، ادامه اين مقاله را از دست ندهيد.
انتخاب آموزشگاه موسيقي تأثير ماندگاري در حرفه شما خواهد داشت. بنابراين، براي كمك به شما در جهت اتخاذ يك تصميم عالي كه متناسب با نيازهاي‌تان است، در اين مقاله به 7 نكته كه از مهمترين عوامل موثر در اين تصميم‌گيري هستند اشاره كرده‌ايم.

كداميك از آموزشگاه هاي موسيقي براي من مناسب‌تر است

 

چطور آموزشگاه هاي موسيقي مناسب را پيدا كنيم؟

مكان آموزشگاه

اولين نكته‌اي كه بايد در اين انتخاب مد نظر قرار دهيد، مكان آموزشگاه است. يك آموزشگاه موسيقي خوب يا بايد به محل زندگي‌تان نزديك باشد يا به راحتي بتوانيد با وسايل نقليه عمومي مثل اتوبوس و مترو به آنجا برويد. آموزشگاه هاي موسيقي كه در مركز شهر واقع شده‌اند معمولا دسترسي‌هاي خوبي دارند و جزء بهترين آموزشگاه هاي موسيقي هستند.

تنوع رشته‌ها

فراموش نكنيد كه هرگز نبايد علاقه خود را فداي عوامل ديگر كنيد. مثلا اگر دوست داريد ساز پيانو ياد بگيريد ولي در آموزشگاه نزديك به محل زندگي‌تان اين ساز تدريس نمي‌شود، هرگز علاقه خود را تغيير ندهيد. به دنبال آموزشگاهي بگرديد كه دقيقا ساز مورد علاقه شما، با بهترين كيفيت در آنجا تدريس مي شود.

مشاوره

شما قبل از يادگيري هر سازي نياز به مشاوره داريد. يك آموزشگاه موسيقي ايده‌آل بايد قبل از ثبت نام هنرجو در مورد دوره و سازي كه قرار است ياد بگيرد به او مشاوره بدهد. بنابراين ارائه مشاوره چند دقيقه‌اي قبل از ثبت نام و مكالمه چهره به چهره با استادي كه قرار است چند سال مربي‌تان باشد، يكي از معيارهاي مهم در اين انتخاب است.

اساتيد حرفه‌اي

مهمترين فاكتوري كه در زمان انتخاب يك آموزشگاه موسيقي خوب و حرفه‌اي بايد به آن توجه كنيد، تبحر و شهرت اساتيد آموزشگاه است. بنابراين قبل از انتخاب، در مورد اساتيدي كه در آموزشگاه مد نظرتان تدريس مي‌كنند، به خصوص استادي كه به صورت تخصصي ساز مورد علاقه شما را درس مي‌دهد، تحقيق كنيد.
فراموش نكنيد كه قرار است موسيقي را به صورت حرفه‌اي آموزش ببينيد. بنابراين به استاد حرفه‌اي و با تجربه نياز داريد.

هنرجويان سابق

براي اين كه تحقيق‌تان در مورد انتخاب آموزشگاه موسيقي تكميل شود بايد از ميزان رضايت ديگر هنرجويان نيز مطلع شويد. بنابراين اگر براي‌تان مقدور است، با چند نفر از هنرجويان سابق آموزشگاه مدنظر، به صورت حضوري در مورد كيفيت آموزش و خدمات ارائه شده صحبت كنيد.

فرصت‌هاي پيش رو

ارتباطات آموزشگاه و ميزان اطلاع مسئولان از رويدادهايي كه هر ساله در زمينه موسيقي در كشور برگزار مي‌شود، مي‌تواند فرصت جديد براي هنرجويان به وجود آورد. شركت در همايش‌ها و جشنوارهاي مختلف موسيقي نه تنها شما را بيشتر با اين هنر خارق‌العاده آشنا مي‌كند، بلكه مجرايي است براي معرفي خودتان به دنيا موسيقي و فعالان اين حوزه.

امكانات رفاهي

فضا و امكانات رفاهي كه آموزشگاه در اختيار هنرجو قرار مي‌دهد بسيار مهم است. در يك آموزشگاه استاندارد، براي تدريس هر سازي يك كلاس خصوص وجود دارد. از طرفي بهتر است فضايي براي فروش اقلامي مانند دفتر نت يا كتاب‌ها و جزوات آموزشي نيز در نظر گرفته شده باشد. به اين ترتيب ديگر نيازي نيست كه هنرجويان براي خريد يك كتاب يا حتي يك ابزار آموزشي جزئي وقت خود را در بازار صرف كنند.
اگر مي‌خواهيد يك آموزشگاه موسيقي استاندارد كه متناسب با نيازهاي شما است را پيدا كنيد، توجه به اين 7 نكته، مهم و ضروري است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۳:۲۹ توسط:norouzi موضوع: