آموزشگاه موسيقي راه صبا آموزشگاه موسيقي راه صبا .

آموزشگاه موسيقي راه صبا

متدهاي آموزش موسيقي به كودكان

آموزش موسيقي هم مانند باقي آموزش‌هاي هنري نياز به تمركز و دقت دارد. اين هنر براي آموزش نيازمند اين موضوع است كه متدهايي را داشته باشد تا فرد را براي تمرينات به شوق آورد. متدهاي آموزش موسيقي به كودكان بايد با سن آن‌ها متناسب باشد. اساتيدي كه براي كودك خود انتخاب مي‌كنيم بايد كمي هم علم روانشناسي و ارتباط برقرار كردن با كودك را بلد باشد.

شايد برخي از والدين احساس كنند كه  بهترين آموزشگاه موسيقي هم ممكن است به مدرسه و درس كودك لطمه بزند. در صورتي كه نظم را به فرزند خود ياد بدهيد از همان سنين كم مديريت زمان را در دست بگيرند كه هم به درس و مدرسه برسند و هم اين هنر زيبا را بياموزند.

يكي از دغدغه‌هاي والدين براي كودكانشان اين است كه با صرف هزينه‌هاي آموزش موسيقي آيا در نهايت فرزند آن‌ها از ادامه دادن آموزش اين هنر استقبال مي‌كند يا خير؟ شايد اين مرحله كمي حساس باشد و زحمتش پاي خودتان است. اين كه چه آموزشگاهي و چه استادي را براي كودك خود پيدا كنيد تا بتواند شور و شوق آموختن را در ذهن كودك شما روشن كند. وقتي اولين قدم را با اطمينان برداريد، نگراني شما از بين مي‎رود. اساتيد آموزشگاه موسيقي راه صبا، با تجربه درخشاني كه در اين سال‌ها داشته‌اند، علم صحبت با فرزند شما را مي‌دانند و كودك شما را راهنمايي مي‌كنند.

كودكان را با ارف آشنا كنيم

با ارف مي‌توان كودك را به دنياي موسيقي وارد كرد. جايي كه احساسات او با موسيقي و نت كامل مي‎شود. با ارف كودك از همان سنين كم با مفهوم ريتم در موسيقي به خوبي آشنا مي‌شود. براي درك ريتم در موسيقي آن‌ها بايد روزانه موسيقي را گوش دهند. تمرين كنند و نياز به حمايت والدين دارند.

بسياري از اساتيد ارف را قدم اول در يادگيري موسيقي به كودكان مي‌دانند. كودكان شما در دوره ارف به خوبي با مفاهيم نت خواني و ريتم آشنا مي‌شوند. همچنين پس از گذراندن اين كلاس‌ها آموزش نواختن سازهاي بلز و فلوت ريكوردر را شروع مي‌كنند. همچنين براي درك بهتر ريتم، گاهي تمبك هم مي‌نوازند.

شركت در كلاس‌هاي ارف باعث مي‌شود كودك شما به طور كلي با مفاهيم موسيقي آشنا شود. پس از اين مرحله او استعداديابي شده و مي‌تواند تشخيص دهد كه به چه سازي علاقمند است. مي‌توان گفت اين روش، از بهترين متدهاي  آموزش موسيقي به كودكان است.

آموزش ساز به كودكان

به عنوان والدين بايد راهنماي خوبي براي فرزندان خود باشيد. همانطور كه گفتيم بهترين راه، ثبت نام كردن كودكتان در كلاس‌هاي ارف است. اما پس از آن كودك به خوبي راه خودش را از طريق علايق پيدا مي‌كند و به حمايت‌هاي روحي و مالي شما نياز دارد. در صورتي كه كودك شما به سازي علاقه زيادي نشان داد مي‌توانيد او را به پيش يك استاد خبره ببريد تا با او مشورت كند. سپس بعد از اطمينان اقدام به خريد ساز و ثبت نام او در كلاس‌هاي مورد علاقه‌اش كنيد.

براي دوره‌هاي آموزش توجه كنيد كه به سلامتي كودك شما لطمه وارد نكند. براي مثال بهتر است اين دوره‌ها را در فصل تعطيلي مدارس بگذرانند. اما اگر علاقه كودك اجازه داد كه در ماه‌هاي ديگر هم به دنبال آموزش موسيقي برود، بايد فكري براي استراحت و تمرين او هم داشته باشيد. براي مثال اگر قرار است مسير طولاني براي رسيدن به آموزشگاه طي كند بهتر است كلاس‌هاي موسيقي را به صورت فشرده ثبت نام نكنيد تا در طي چند روز در هفته فرصتي براي تمرين و استراحت و درس خواندن هم داشته باشد.

يكي از متدهاي آموزش موسيقي به كودكان اين است كه همواره او را تشويق كنيد. وقتي نت‌ها را مي‌آموزد و از آن براي شما صحبت مي‌كند به او بازتاب مثبتي نشان دهيد تا آموزش برايش لذت بخش شود.

براي آموزش ساز به كودكان خود بايد صبر و حوصله داشته باشيد. توقع نداشته باشيد كه با يك ترم آموزش بتواند با ساز خود شاهكار كند. براي حرفه‌اي شدن لازم است چندين سال زمان و تمركز گذاشت. سپس نتيجه سال‌ها تلاش او را خواهيد ديد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۳:۱۶ توسط:norouzi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :