آموزشگاه موسيقي راه صبا آموزشگاه موسيقي راه صبا .

آموزشگاه موسيقي راه صبا

بهترين سن براي آموزش موسيقي

آموزش موسیقی

موسيقي هم مانند تمامي كلاس‌هاي مدرسه مي‌تواند هوش و ذكاوت كودك شما را زياد كند. اما مهم است كه بدانيد اين هنر را در چه سني به كودك خود آموزش دهيد. همچنين براي شروع از چه سازهايي استفاده كنيد. بهترين سن براي آموزش موسيقي براي كودكان ۴ تا ۶ سال است. در واقع در اين سنين كودك شما در نهايت آمادگي ذهني براي يادگيري قرار مي‌گيرد. هم قدرت درك مطالب را دارد و هم مي‌تواند براي يادگيري مصمم شود. شايد فكر كنيد كودك شما در اين سن حتي الفباي زبان مادري خود را هم نمي‌داند، پس ممكن است يادگيري نت‌خواني و نواختن يك قطعه آهنگ از روي آن كار سختي باشد. درست است كه در جلسات اوليه اين سختي را در چهره كودك خود خواهيد ديد، اما زماني كه بتواند نت‌ها را براي شما توضيح دهد حسابي ذوق خواهد كرد.

البته نمي‌توان براي همه كودكان سن خاصي را در نظر گرفت. اين يك پيشنهاد بر اساس تحقيقات كلي است. ممكن است كودك شما حتي زودتر آمادگي اين يادگيري را داشته باشد. و يا حتي جثه او توان نوازندگي را نداشته باشد. بايد شرايط كلي كودك خود را بسنجيد و بر اساس آن كودك را راهنمايي كنيد تا در اين مسير يادگيري دچار دلزدگي نشود. براي جلوگيري از اين مشكل و نگاه به آينده درخشان فرزند خود به دنبال بهترين آموزشگاه موسيقي در تهران باشيد تا آنان توسط اساتيد مجرب اين هنر بي نظير را به كودك شما بياموزند.

كودك خود را از چه سني با آموزش موسيقي آشنا كنيم؟

موسيقي هم مانند هر زبان ديگري براي صحبت، زبان خاص خودش را دارد. زباني كه دائما با احساسات و عواطف دخيل است. گاهي ممكن است از طريق دست‌ها به گوش شنونده برسد، گاهي از طريق قدرت نفس. اما چيزي كه مهم است يادگيري آن در زمان مناسب است.

حتما شنيده‌ايد كه موسيقيدانان موفق در دنيا، اين هنر را از سنين كم آموخته‌اند. پس همين برهان به ما ثابت مي‌كند كه سنين كودكي پذيراي يادگيري سازها و نواختن آن است. اما شايد ندانيد كه كودك شما به چه سازي مي‌تواند علاقه نشان دهد. شما بايد او را با انواع سبك‎هاي موسيقي آشنا كنيد و به او نام سازها و نوع صداي آن را معرفي كنيد. بعد از مدتي واكنش‌هاي او را خواهيد ديد.

البته برخي از اساتيد اين امكان را به كمك شما مي‌دهند كه براي جلسه اول به صورت آزمايشي سر كلاس حاضر شوند و با ويژگي‌هاي كلي آن ساز آشنا شوند. همچنين با مراجعه به برخي از آموزشگاه‌هاي موسيقي، مي‌توانيد با اساتيد مجرب در حضور كودك خود مشورتي داشته باشيد. اما در نهايت شما بايد سازي را براي كودك خود انتخاب كنيد كه مناسب دستان و جثه ظريف او باشد.

بهترين سن براي آموزش موسيقي

فوايد آموزش موسيقي در سنين كم

كودك شما در اين سن چندان نگران يادگيري درس‌هاي مدرسه‌اش نيست و ذهن او فرصت فكر كردن و تمركز بيشتري دارد. همچنين موسيقي شيرين است، با يادگيري اين هنر در اين سن، زمينه را براي يادگيري بهتر درس‌هاي مدرسه نيز مهيا مي‌كند.

كودك شما در سال‌هاي ۴ تا ۶ سال، آماده يادگيري است. او در اين سن با صداها به خوبي آشنا شده و ذهن كنجكاوي دارد. تركيب آهنگ‌ها برايش جالب است و به او در يادگيري بهتر انگيزه مي‌دهد.

زماني كه فرزند شما در اين سن بتواند نت را بخواند، آن را در ذهن خود تحليل كند و به كمك دستان خود بنوازد، خلاقيت او بيشتر مي‌شود. اما اين يادگيري فوايد ديگري هم دارد. با آموزش موسيقي اعتماد به نفس كودك شما بيشتر از قبل مي‌شود، در نتيجه در روابط اجتماعي او تاثير مثبت خواهد گذاشت.

زماني كه مغز توسط موسيقي فعال شود، هم از لحاظ عقلاني و هم عاطفي داراي يك تعادل خواهد شد. بنابراين از همين سنين كودكي به او ياد مي‌دهيد كه از هر دو نقطه قوت خود در جاهاي مختلف استفاده كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۵:۲۳ توسط:norouzi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :