آموزشگاه موسيقي راه صبا آموزشگاه موسيقي راه صبا .

آموزشگاه موسيقي راه صبا

تاثير يادگيري موسيقي چيست؟

موسيقي آن‌قدر قدرتمند است كه مي‌تواند روح و جسم شما را به طرز شگفت آوري تحت تاثير قرار دهد. مهم نيست در چه سن و سالي باشيد. در هر برهه از زندگي خود كه باشيد مي‌توانيد به يادگيري موسيقي بپردازيد و تاثيرات آن را در كل زندگي خود ببينيد.

جدا شدن موسيقي از زندگي ما امكان پذير نيست. همه روزه در هر فضايي كه باشيم، در تاكسي، محل كار، خانه، فروشگاه‌ها، خيابان و … هميشه نواي موسيقي را مي‌شنويم. حتي اگر خودمان نيز عاشق موسيقي باشيم احتمالا هر جا كه برويم هندزفري يا هدست خود را به همراه مي‌بريم و در هر جايي كه بتوانيم موسيقي مورد علاقه خود را پخش مي‌كنيم.

اما گوش دادن به موسيقي اثراتي براي ما ايجاد خواهد كرد كه در ادامه مي‌خواهيم چند نمونه از تاثيرات آن را به شما بگوييم. اگر شما هم به تازگي دوره‌هاي آموزش موسيقي در تهران را گذرانده باشيد، متوجه تحولات در روحيات خود شده‌ايد. با ادامه مقاله با ما همراه شويد.

در يادگيري موسيقي استرس را از خود دور كنيد

زماني كه استرس داريد، موسيقي گوش كنيد! موسيقي مي‌تواند ميزان هيجانات شما را كاهش يا افزايش دهد، اما پيشنهاد مي‌كنيم اگر دچار اضطراب و تشويش شده‌ايد موسيقي ملايمي گوش كنيد. حال اگر خودتان نوازنده يك ساز باشيد قطعا به كاهش استرس شما كمك بيشتري خواهد كرد.

زماني كه ساز مورد علاقه خودتان را مي‌نوازيد احساس خوشايندي در شما ايجاد مي‌شود. مي‌توانيد اين موضوع را در مواقعي كه دچار نگراني هستيد امتحان كنيد و متوجه نتيجه آن شويد.

در يادگيري موسيقي باهوش شويد

احتمالا شنيده‌ايد كه مي‌گويند موسيقي شاخه‌اي از علم رياضي است. اما وقتي با احساسات و عواطف ما ارتباط مي‌گيرد شكلي از هنر مي‌شود. با يادگيري موسيقي قدرت مغز خود را براي تحليل مسائل بيشتر مي‌كنيد. زماني كه توانايي مغز شما بيشتر شود، هوش بهتري هم خواهيد داشت.

به همين دليل است كه مربيان موسيقي به والدين توصيه مي‌كنند كودكان خود را از سنين پايين براي كلاس‌هاي موسيقي ثبت نام كنند.

اعتماد به نفس خود را افزايش دهيد

هميشه يادگيري يك مهارت انسان را از راهي كه رفته مطمئن‌تر مي‌كند. حس در دست گرفتن يك ساز كه با اراده خودتان به صدا در مي‌آيد و نواهاي زيبايي را به گوش ديگران مي‌رساند مي‌تواند احساس اعتماد به نفس شما را زياد كند.

اين اعتماد به نفس زماني بيشتري مي‌شود كه براي رسيدن به هدف خود كه يادگيري موسيقي است، تلاش بيشتري انجام دهيد. با ديدن نتايج ارزش آن را متوجه خواهيد شد.

با يادگيري موسيقي شما صبورتر مي‌شويد

براي رسيدن به هدفي نمي‌توان راه صد ساله را يك شبه طي كنيد. هيچ موزيسين موفقي به يك باره موزيسين نشده، او حتما روزها و حتي سال‌ها براي يادگيري اين هنر زيبا تلاش كرده، هزينه پرداخت كرده و تمرين‌هاي زيادي انجام داده است.

شما با انجام تمرين‌هاي پي در پي متوجه مي‌شويد كه به مرور مي‌توانيد به دنياي موسيقي نزديك‌تر شويد و اين موضوع كاملا با تلاش و صبوري شما در ارتباط است.

موسيقي شما را به اوج خلاقيت مي‌برد

موسيقي اين فرصت را به شما مي‌دهد كه از كارهاي روتين و روزمره خود كمي فاصله بگيريد. روال‌هاي تكراري مي‌تواند خلاقيت را از شما دور كند. موسيقي مانند جرقه‌اي در ذهن شما روشن مي‌شود تا پذيراي تغيير باشيد و به سمت خلاقيت برويد.

با آموزش موسيقي، منظم‌تر شويد

اگر در كلاس‌هاي آموزشي موسيقي شركت كرده باشيد، متوجه مي‌شويد كه مربي از شما مي‌خواهد به صورت منظم به تمرين بپردازيد. هر چقدر براي تمرينات نظم بيشتري داشته باشيد، نتيجه بهتري از زحمات خود دريافت مي‌كنيد. علاوه بر اين معمولا كلاس‌هاي موسيقي به صورت منظم در روزهاي مشخصي برگزار مي‌شود. اين موضوع باعث مي‌شود شما براي انجام كارهاي ديگر خود هم به صورت منظم رفتار كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۶:۰۹ توسط:norouzi موضوع: