آموزشگاه موسيقي راه صبا آموزشگاه موسيقي راه صبا .

آموزشگاه موسيقي راه صبا

آشنايي با رشته موسيقي

رشته موسیقی

موسيقي روح و روان ما را نوازش مي‌كند. شروع يادگيري چنين هنري لازمه هوش و استعداد افرادي است كه بتوانند احساس خود را از طريق دستان خود بر روي ساز بياورند. اگر احساس مي‌كنيد مي‌توانيد در آينده يك نوازنده يا كارشناس موسيقي متبحر شويد رشته موسيقي انتخاب مناسبي براي شماست.

براي يادگيري حرفه‌اي اين رشته بهتر است تحصيلات خود را در دانشگاه‌هاي معتبر هنر بگذرانيد سپس به دنبال بهترين آموزشگاه موسيقي در تهران باشيد تا بتوانيد به صورت تخصصي ساز مورد نظر خود را براي يادگيري آغاز كنيد.

براي اين كه در هر رشته‌ تحصيلي موفقيت خود را به دست آوريد لازم است خاص‌تر از باقي افراد باشيد. اما اين خاص بودن را در دنياي موسيقي چگونه مي‌توان تعريف كرد؟ امروزه هنرمندان زيادي هستند كه از سبك هم تقليد مي‌كنند. ممكن است اثري كه ثبت مي‌كنند براي شنونده تا مدتي هم گوشنواز باشد، اما اگر اين اثر را به سبك ديگري يا متفاوت‌تر خلق كنيد طرفداران بيشتري را به سمت خود مي‌كشاند. اما قبل از همه اين مسائل سعي كنيد موسيقي را از پايه بياموزيد.

تحصيل و آموزش رشته موسيقي

تحصيل در اين رشته نياز به ذوق هنري در زمينه موسيقي دارد. نوازندگان معروف دنيا آموزش موسيقي را از سنين كم آغاز كردند. آموزش در سنين پايين اين امتياز را به فرد مي‌دهد تا فرصت بيشتري براي تمرين داشته باشد. براي مثلا كودكي كه همزمان با تحصيل در مدرسه به آموزشگاه موسيقي مي‌رود مي‌تواند آخر هفته خود را به يادگيري و تمرين بيشتر اختصاص دهد.

اما فردي بزرگسال، كار و شغل دغدغه اوست. شايد در آخر هفته‌ها زماني را براي تمرين موسيقي نداشته باشد. همچنين تمركز براي يادگيري در سنين كم بسيار بيشتر از سنين بالاست. به همين دليل تاكيد مي‌كنيم كه آموزش اين هنر جهاني را از سنين كم بياموزيد.

اما بسياري از افراد با وارد شدن به دوره دبيرستان، به اين فكر مي‌افتند كه آموزش موسيقي را ادامه دهند. مفاهيم آن را از ابتدا و پايه بياموزند. از همين رو براي ادامه دادن اين هنر تحصيل در اين رشته را انتخاب مي‌كنند. هنرستان‌هاي زيادي در سطح كشور وجود دارند كه مفاهيم موسيقي را از پايه و اصولي به نوجوانان مي‌آموزند. آن‌ها در طي اين سال‌ها ساز مورد علاقه خود را پيدا مي‌كنند، يا به سمت حرفه خاصي مي‌روند.

اين دوران خوبي براي انتخاب مسير شغلي و حرفه فردي در آينده است. زيرا پس از پايان دوره تحصيل مي‌تواند براي كسب درآمد خود از اين هنر فكر مناسبي داشته باشد تا نتيجه زحمت خود را ببيند.

بازار كار رشته موسيقي

بعد از سال‌ها آموزش و تمرين نگران آينده شغلي خود مي‌شويد. آموزش و تمرين تا ابد كار مفيدي است. اما زماني كه ما بر اين هنر مسلط شده‌ايد حيف است كه از آن درآمدي نداشته باشيد. زمينه‌هاي شغلي بي‌نظيري با يادگيري اين هنر خواهيد داشت. شما مي‌توانيد در كارگاه‌هاي ساخت ساز فعاليت داشته باشيد. سازهاي متنوع را تست و عيوب آن را مشخص و اعلام كنيد. تعميرات سازها را بياموزيد.

يكي از بارزترين شغل‌هاي هنري در زمينه موسيقي آموزش ساز به هنرجويان است. شما مي‌توانيد يك ساز را به صورت تخصصي بياموزيد و آن را به شاگردان خود آموزش دهيد. البته براي اين كه آموزشگاه به كار شما اعتماد كند لازم است مدتي تجربه به دست آوريد. شايد از شما بخواهند كه يك تست عملي براي يكي از اساتيد آموزشگاه داشته باشيد. همچنين مي‌توان براي مدتي در خانه خود يك كلاس موسيقي داير كنيد تا كم كم افراد با فن آموزشي شما آشنا شوند.

در صورتي كه به آهنگسازي علاقه داشته باشيد مي‌توانيد علوم اين هنر را بياموزيد و پس از مدتي در استوديوهاي ضبط موسيقي فعاليت كنيد.

مشاغل ديگري هم در اين حوزه وجود دارند. مانند: اجراي موسيقي تئاتر و نمايش، نوازندگي و حضور در گروه كر، ساخت موسيقي فيلم و … .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۵:۱۲ توسط:norouzi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :