آموزشگاه موسيقي راه صبا آموزشگاه موسيقي راه صبا .

آموزشگاه موسيقي راه صبا

نكاتي براي انتخاب ساز در يادگيري موسيقي

انتخاب ساز

موسيقي زبان مشترك در سطح جهان است. صدايي كه حتي گياهان و حيوانات با آن ارتباط برقرار مي‌كنند. حتما بارها براي شما هم پيش آمده كه موسيقي خارجي را گوش داده‌ايد و به دلتان نشسته. ممكن است زبان خواننده و شعر آن را متوجه نشويد اما حس زيبايي را به شما منتقل كند. در اين مقاله شما را راهنمايي مي‌كنيم تا براي انتخاب ساز دچار سردرگمي نشويد.

موسيقي دنياي حس است كه از طريق صدا حسش را به ما منتقل مي‌كند. اگر به تازگي مي‌خواهيد به آموزش موسيقي بپردازيد بايد در ابتدا بدانيد كه به چه سبك‌هايي از موسيقي علاقمند هستيد. هر ساز و آوازي سبك خاص خودش را دارد.

براي مثال همه ما مي‌دانيم ساز گيتار كلاسيك براي موسيقي پاپ به كار برده مي‌شود و ساز سنتور براي موسيقي‌هاي سنتي. اما امروزه هنر آهنگسازان باعث شده موسيقي‌هاي تلفيقي را بسازند كه از سازهاي مختلفي در قطعه موسيقي خود استفاده كنند. بنابراين ممكن است در يك آهنگ پاپ صداي سازهاي سنتي را هم بشنويم. اما ماهيت هر سازي براي سبك خاصي ساخته شده است. انگار سازها هم مانند هر وسيله‌اي فرهنگ خاصي براي استفاده را دارند.

آموزشگاه راه صبا جزو  بهترين آموزشگاه موسيقي در تهران است كه مي‌توانيد براي آموزش اين هنر زيبا به آن مراجعه كنيد و با اساتيد بنام كشور آشنا شويد.

 

انتخاب ساز براي خودمان

اگر براي بار اول بخواهيم با دنياي سازها آشنا شويم كارمان كمي سخت است. اما نگران نباشيد. هر موسيقيدان و هر هنرجويي در ابتدا اين مسير را طي كرده تا توانسته به آرزوي خودش برسد. همان طور كه در بالا اشاره كرديم زماني كه مي‌خواهيم وارد عرصه موسيقي شويم بايد بدانيم طنين چه سازي به دلمان مي‌نشيند. و آيا علاقه‌اي به گرفتن آن ساز در دستان خود هستيم؟ خودتان را در حال نواختن آن ساز مجسم كنيد و ببينيد آيا با اين كار لذت مي‌بريد يا خير.

نواختن هيچ سازي آسان نيست. بنابراين به دنبال آسان ترين ساز نگرديد. هر شخص استعداد خاصي براي نواختن هر سازي دارد. شما در ابتدا علاقه خود را بسنجيد. سپس قبل از خريد ساز مي‌توانيد با ساز مورد علاقه خود آشنا شويد. براي اين كار هم مي‌توانيد خودتان جستجو كنيد و هم با يك استاد خبره در آموزشگاه موسيقي مشورت كنيد.

از آن‌جايي يادگيري ساز بدون تمرين امكان پذير نيست، بنابراين نمي‌توانيد تنها به تمرينات كلاسي بسنده كنيد. اما شايد در اين مرحله همچنان دودل باشيد كه آيا توانايي نواختن چنين سازي را داريد يا خير. براي اين منظور مي‌توانيد ساز را براي مدتي اجاره كنيد و يا از كسي قرض بگيريد. سپس در صورت اطمينان ساز مورد علاقه خود را خريداري كنيد.

شناخت علايق كودك و آشنا كردن آن با دنياي موسيقي

ذهن فعال كودك آماده يادگيري است. چرا كه دغدغه بزرگسالي را ندارد و مغز او از نگراني‌ها به دور است. بهترين سن براي يادگيري ساز در كودكي و در سنين ۴ تا ۶ سال است. پيشنهاد مي‌كنم مقاله ما را در سايت راه صبا با موضوع بهترين سن براي آموزش موسيقي بخوانيد.

اگر كودك شما در اين سن باشد بهترين فرصت براي يادگيري موسيقي است. اما اگر بزرگتر هم كه باشد، بايد بدانيد كه هيچ‌گاه براي يادگيري دير نيست. اما موضوعي كه بايد در نظر بگيريد اين است كه راهنماي خوبي براي فرزند خود باشيد. چنانچه خودتان اطلاعات كافي در اين خصوص نداريد مي‌توانيد كودك خود را به پيش يكي از مشاوران موسيقي در آموزشگاه موسيقي ببريد تا انتخاب ساز را براي او راحت تر كند.

اما پس از شناخت علاقه كودك خود، يك استاد خوب براي او پيدا كنيد. از اين به بعد مرحله آموزش او آغاز مي‎شود. ممكن است در جلسات اول كمي دلسرد شود اما اين هنر شماست كه او را تشويق كنيد تا به سر ذوق آيد.

اگر كودك شما استعداد خوبي هم در خواندن دارد بهتر است اون را تشويق كنيد تا شعرهايي را هم همراه نواختن بخواند. براي اوايل آموزش كار سختي است اما او را حرفه‌اي مي‌كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۴۱:۴۹ توسط:norouzi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :