آموزشگاه موسيقي راه صبا آموزشگاه موسيقي راه صبا .

آموزشگاه موسيقي راه صبا

آشنايي با سبك موسيقي پاپ

موسیقی پاپ

موسيقي هم مانند هر هنر ديگه داراي سبك‌هاي متنوعي است. افراد زيادي تلاش كرده‌اند سبك‌هاي مورد علاقه مردم سرزمين خودشان را به گوش جهانيان برسانند. سليقه هر قشري از آدميان به دليل تفاوت‌هاي فرهنگي متنوع است. اما سليقه موسيقي مي‌تواند تاثيراتي از موضوعات مختلف بگيرد. براي مثال اگر كودكي از همان سنين كم گوشش به نواهاي سنتي آشنا باشد، ناخداگاه اين موسيقي براي او دلنشين مي‌شود. اما گاهي اوقات عكس اين موضوع هم برقرار مي‌شود. در واقع آن‌قدر  موسيقي بدون تنوع به گوش كودك مي‌رسد كه او از چنين سبكي زده مي‌شود. كودكان عاشق تنوع‌اند، روح لطيف آن‌ها پذيراي هضم هر سليقه‌اي نيست. در اين مقاله مي‌خواهيم كمي راجع به موسيقي پاپ صحبت كنيم.

موسيقي پاپ موسيقي عامه پسندي است كه پير و جوان مي‌توانند آن را گوش بدهند و لذت ببرند. در دنيا بيشترين سبك موسيقي كه طرفداران زيادي دارد سبك پاپ است. همچنين مشاهده مي‌شود كه كودكان هم با وجود سن كم، طرفدار اين سبك موسيقي هستند. دليل آن هم سادگي ريتم و اشعار در آن است كه درك آن براي خردسالان نيز آسان است. شايد بخواهيد كودكان خود را از پيش از شروع مدرسه و تحصيلات، با موسيقي آشنا كنيد. به همين دليل به دنبال  بهترين آموزشگاه موسيقي مي‌گرديد تا فرزندتان هنر بي‌نظيري بياموزد. شك نكنيد كه اين كار باعث مي‌شود ذهن فرزند شما بيش از پيش خلاق و آماده يادگيري مسائل ديگر مي‌شود. اين فرصت را از او دريغ نكنيد.

اين سبك موسيقي آن‌قدر انعطاف پذير است كه از انواع آلات موسيقي مي‌توان در آن استفاده كرد. حتي مي‌توان از تركيب صداي سازهاي سنتي و كلاسيك، يك قطعه جذاب به دست آورد.

معرفي سبك پاپ در موسيقي

امروزه اين سبك موسيقي بين مردم طرفداران بيشتري دارد. همچنين خوانندگان بسياري هستند كه در اين سبك فعاليت موفقي دارند و كنسرت‌هاي زيادي در طول سال برگزار مي‌كنند.

اين موسيقي در سطح جهاني از دهه ۱۹۳۰ در شيكاگو مورد توجه قرار گرفت. پس از چند سال اين سبك موسيقي با گوش همه آشنا شد. توسط رسانه‌ها پخش مي‌شد و با سليقه مردم جور درآمد.

موسيقي پاپ در ايران نيز از زمان قاجار برقرار بود و هر ساله پيشرفت چشمگيري پيدا مي‌كرد. پس از يك وقفه در دوران جنگ و حتي بعد از آن، دوباره بين مردم رنگ و بوي جديد گرفت. يكي از افرادي كه در اين نوع موسيقي موفق بود و بين مردم محبوبيت زيادي پيدا كرد، ناصر عبدالهي بود كه همچنان ياد و خاطره آن زنده است. بهترين موسيقي، موسيقي است كه بعد از سال‌ها در ذهن مردم نميرد. در پس خاطرات ما خاك نخورد و با جرقه‌اي ما را ياد خودش بيندازد و با زدن چند كليك دوباره آن را پيدا كنيم و گوش دهيم و لذت ببريم.

موسيقي پاپ چه ويژگي‌هايي دارد؟

اين موسيقي داراي ويژگي‌هاي پيچيده‌اي نيست. با شنيدن آن به سادگي مفاهيم شعري را درك مي‌كنيد. همچنين متوجه آلات موسيقي متنوع آن خواهيد شد. اين نوع موسيقي به دليل انعطاف پذير بودن به دل همه افراد با سنين مختلف مي‌نشيند. دست آهنگساز براي تغيير آن باز است. همچنين تطابق شعرهاي زيادي با اين سبك وجود دارد.

اما نكته‌اي كه قابل توجه است موسيقي در اين سبك را بر اساس حس اشعار آن قطعه مي‌سازند. بنابراين قدم اول را شاعر بر مي‌دارند. سپس براي موسيقي آن تصميم گيري مي‌شود.

مدت زمان سبك موسيقي پاپ حدود ۳ دقيقه است. طولاني بودن ريتم آن شما را ممكن است خسته كند. همچنين بيش از حد كوتاه بودن آن نيز حس واقعي موسيقي را به شما القا نمي‌كند.

البته اين سبك موسيقي در هر كشوري بر اساس سلايق مردم آن كشور ساخته مي‌شود. بنابراين موسيقي پاپ ايراني با موسيقي پاپ كشورهاي ديگر كاملا متفاوت است. اما به گونه‌اي ساخته و اجرا مي‌شود كه مختص عموم افراد آن كشور باشد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۸:۱۳ توسط:norouzi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :