آموزشگاه موسيقي راه صبا آموزشگاه موسيقي راه صبا .

آموزشگاه موسيقي راه صبا

فوايد موسيقي درماني را بدانيم

موسیقی درمانی

موسيقي عضو جدا نشدني در زندگي ماست. شنيدن آن حالمان را عوض مي‌كند. سبك زندگي امروزي سبب بروز مشكلاتي مانند استرس، بي‌خوابي، اضافه وزن، عصبانيت و … شده است. اگر به شما بگوييم تمامي اين مشكلات گاهي با موسيقي بهبود مي‌آيد بيراهه نگفته‌ايم. در ادامه از فوايد موسيقي درماني برايتان مي‌گوييم.

از زماني كه پا به اين دنيا گذاشته‌ايم با موسيقي آشنا شده‌ايم. به نظرم اولين بار كه با نواي موسيقي آشنا شده‎ايم، لالايي و شعرهاي كودكانه‌اي است كه شنيده‌ايم. اين علاقه به اين دهه و اين قرن باز نمي‌گردد. از ابتداي خلقت بشر، ايجاد نوا و صداهاي ريتميك مورد توجه بوده كه هر كدام از آن رفتارها بيان‌گر موضوعي بوده است. چرا كه امروزه هم براي هر مراسمي نواي مخصوصي را تعيين كرده‌ايم. البته خيلي از افراد هم هستند كه علاقه دارند خودشان به نواختن بپردازند، به همين دليل  آموزش موسيقي را شروع مي‌كنند و با آن به يكي از علاقمندي‌هاي خود مي‌رسند.

در دنياي امروزي كه آلودگي صوتي در آن بيداد مي‌كند يك هندزفري همراه و يار هميشگي ماست. عده‌اي از افراد بدون توجه به نوع موسيقي و تنها براي سرگرمي موسيقي‌هاي داخل دستگاه خود را پخش مي‌كنند. اما عده‌اي هم هستند كه بسيار حرفه‌اي به معاني اشعار و نواختن موسيقي در يك قطعه توجه مي‌كنند و سبك موسيقي خاصي را هميشه مي‌پسندند.

براي موسيقي درماني بايد سلايق خود را بشناسيم. بايد بدانيم چه نوع موسيقي حالمان را خوب مي‌كند. كه در مواقع لزوم با گوش دادن به آن روحيه قبلي خود را به دست آوريم.

موسيقي درماني شامل دو دسته اصلي است. دسته اول موسيقي است كه در ذهن و جسم شما تحرك ايجاد كند و باعث انرژي بخشي در شما شود. و اما دسته بعدي موسيقي‌هاي آرامش بخشي هستند كه معمولا براي درمان بي‌خوابي يا تمركز گوش داده مي‌شود.

با موسيقي درماني رژيم بگيريد!

براي كاهش وزن راه‌هاي زيادي وجود دارد كه براي هر فردي يكي از آن راه‌ها به خوبي جواب مي‌دهد. طبق تحقيقات گوش دادن به يك آهنگ ملايم در موقع صرف غذا مي‌تواند بر روي اشتهاي شما تاثير بگذارد. اين موضوع باعث مي‌شود غذاي كمتري بخوريد. اگر براي تكميل اين روش سعي كنيد نور محيط را هم كم كنيد بسيار بهتر نتيجه خواهيد گرفت.

اگر رستوران‌داران به اين موضوع آگاه باشند هيچ‌گاه براي فروش خود دست به چنين كاري نمي‌زنند. البته بسيار ديده‌ايم كه در رستوران‌ها از موسيقي‌هاي شادتر استفاده مي‌شود. اين موضوع تاثير مستقيم بر روي ميل غذايي شما مي‌گذارد.

براي داشتن يك رژيم موفق از روش موسيقي درماني بهره گيريد. در هنگام صرف وعده غذايي خود يك موسيقي ملايم پخش كنيد. با اين كار شما غذاي خود را آهسته‌تر نوش جان مي‌كنيد و زودتر احساس سيري به سراغتان مي‌آيد، در نتيجه زودتر از غذاي خود دست مي‌كشيد.

قبل از كنكور  و عمل جراحي موسيقي گوش دهيد!

روانشناسان دريافته‌اند موسيقي سطح استرس شما را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد. به همين دليل به شما توصيه مي‌كنيم قبل از قرارگيري در شرايط سخت مانند امتحان يا كنكور چند قطعه موسيقي گوش دهيد. آرامش به ذهنتان باز مي‌گردد و شما آماده شركت در جلسات امتحان مي‌شويد. شما با اين كار بعد رواني خود را آماده و تقويت مي‌كنيد.

حتما بارها و بارها برايتان پيش آمده است كه گوش دادن به نواي آرام‌بخش يك موسيقي ملايم، تشويش و اضطراب را از ما دور مي كند. همين موضوع ثابت كننده اين است كه موسيقي درماني مي‌تواند آرامش را به روح و جسم ما بازگرداند.

اما اين كار را فقط قبل از امتحان انجام ندهيد. در ورزش‌هاي يوگا بسيار از اين شيوه استفاده مي‌كنند. همچنين در باشگاه‌هاي ورزشي پس از انجام ورزش‌هاي سنگين سعي مي‌كنند چند دقيقه پاياني جلسه را با موسيقي ملايم بگذرانند كه آرامش را به اعصاب خود بازگردانند و جلسه ورزشي خود را تكميل كنند.

در برخي از مراكز پزشكي با پخش موسيقي بيماران خود را به آرامش دعوت مي‌كنند. با اين كار شما با روحيه بهتر براي درمان خود به پيش پزشك مراجعه خواهيد كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۴:۰۵ توسط:norouzi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :